Jag är så Besviken!

Alltså jag är så arg och besviken! Jag vet alltså inte vad jag ska göra! Jag plockade in Jörgen från hagen och var väl färdig med honom 5? red ut och det blev en jätte härlig tur, det blev galopp, klättring i backar, tölt! trots att han knappt töltat rent på jätte länge, det blev ett litet skutt över en bäck. Alltså en hel rolig tur. När vi kom tillbaka gav jag honom mat och sen kom jag på transporten, det stod på schemat att det var lastträning som gällde idag också. Och jag tänkte att om turen gick bra och han blev svettig och trött så kanske... jag började med att sätta mig halvvägs in i transporten (hade longeringslinan) och locka med hö och en spann med müsli. Han kom upp en bit och jag backade ner honom igen, han blev förvånad och kom lite snabbare nästa gång, backade ner honom igen, sen fick han gå lite längre upp och jag backade ner honom (nu tog ju detta otroligt lång tid mellan varje gång och han bråkade lite ibland och skulle inte komma alls.) Sen tog det slut, han började hålla på precis som vanligt, slänga sig och stegra, frysa fast i marken och snurra runder. Jag försökte och försökte, tillslut hände det som inte fick hända men som är mitt största problem, jag tappade tålamodet och blev riktigt j*vla förbannad på honom. Fick honom att rygga flera meter och gå framåt igen, men när jag bad honom gå på volt tog det tvärstopp, det vägrade han, han stegrade sig och drog iväg med mig, jag började förstås rycka i linan och skrika på honom. Jag bad pappa hjälpa mig och Jessica kom också. Men nej, det var stegringar och slänga sig iväg. Vi försökte med en lina runt bommen men då stegarade han sig så högt att han höll på att gå över på rygg och han klarade sig bara genom att snurra runt på något konstigt vis. Sen bad pappa jessica att ställa sig på ena sidan så att jörgen inte kom dit, och pappa sa åt henne att inte flytta på sig och då började dem bråka för fullt och jessica gick, pappa hade tydligen sagt det i en speciell ton. ja kort sagt alla blev på så kasst humör p.g.a den förbannade hästen. Ja och för att göra en lång historia kort, vi fick Inte in honom. Och jag är så arg och besviken. Jag kan bara inte ha en häst man inte får in i transporten, det är ju något nästan varje vecka vi ska iväg på. Och han blir värre och värre, inte ens med Spartakus går han in längre utan att först ha bråkat i en halvtimme (och detta är inga överdrivna tider, tro mig, jag har full koll på hur länge han håller på varje gång) och nu tycker ni kanske, men be om hjälp då för tusan... Vi Har gjort det, och han gick in i någon månad, sen blev det precis likadant igen. jag vet alltså INTE VAD JAG SKA GÖRA! Jag vill bara gråta eller ta livet av mig.
Jag vet, detta blev ett väldigt negativt inlägg, men min värld är väldigt negativ just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0