Ett kort inlägg blir ett långt inlägg.

Jag har tråkigt. Jag har absolut inget att göra och jag längtar hem helt enkelt. Internatlivet är inget för mig. Hade jag åtminstone haft en häst här? Jag har faktiskt funderat på det här... ! Detta är faktiskt något jag ska fråga om nere på fritids så fort jag får en chans. Jo det är så att jag fick en snilleblixt! Jag hade ju aldrig kunnat ha t.ex. bara Jörgen här.. Han skulle ha fått spel! Jag kan heller inte bara ha Heidrún här, för då skulle jag aldrig hinna med att åka hem och rida Jörgen.. Så om man fick skifta häst varannan vecka? Det låter något va!? ^^

Är arg eftersom jag inte ens kan ringa någon... Eftersom min jävla f*cking mobil inte fungerar längre. Det är Så Irriterande! Och imorgon har vi Körning till råga på allt! Avskyr körning, dessutom måste vi mocka körstallet först! ;@ Funderar på att skippa lektionen men sådant gör man inte, inte så ofta i alla fall. Men gillar verkligen inte körning, och vi har Bara Körning nu! Körning eller traktor eller djurgrund... Och en och annan specialhästvård... Har förresten prov på det på måndag... Jippie. Har dessutom inte kommit längre på aerobic rörelserna. Känns inte som en bra idé att hoppa runder på rummet ^^ Men dem som går förbi skulle ju fått något att skratta åt i alla fall... Alltid något! ;D Jag vet..! Jag bara skriver en massa just av den anledningen att jag ska skriva något. Det är bara meningslöst babbel, ingen ordning och reda på tankarna och inget djup i meningarna. Inte för att jag kanske skriver med något djup i vanliga fall heller, men jag försöker. Jag vill verkligen få fram intressanta saker som får folk att vilja fortsätta läsa. Visst blir det många inlägg om mitt ganska händelselösa liv också... Men någon gång ibland så bara kanske... kanske det glimtar till av något som är intressant på riktigt? Det hade gjort mig glad. Inte för att Jag tycker mitt liv är händelselöst.. Det är ju Mina hästar och Mina skoldagar jag skriver om.. Visst att skoldagarna kan vara lite händelselösa ibland, men ju händelselösare ju bättre. ^^ Hihi. Nej men allvarligt, dem där aerobic rörelserna, jag har Ingen fantasi och då menar jag verkligen Ingen fantasi, inte på det där området.. Om annat kanske, att sitta och knåpa ihop bra saker i huvudet det tycker jag om. Lite småberättelser och sådant. Att bli författare är ju något som tilltalar mig ganska mycket. När jag läser en extra bra bok kan jag allt bli lite avundsjuk på författaren, jag förstår inte hur dem kan få ihop det så bra, hur dem kan knåpa ihop alla dessa händelser, leta reda på all bakrundsfakta o.s.v. och i slutändan hålla ett underbart verk framför sig. (jag har ju redan tidigare berättat om min lilla passion för böcker) ^^  I alla fall så tycker jag inte om att öppna munnen och att säga särskilt mycket. Jag tror att jag är en lyssnare. Jag tycker om att höra på andras åsikter och kanske hade jag tyckt om att framföra mina egna också någon gång ibland, om det hade varit så att någon hade lyssnat. Hur kom jag nu in på detta ämnet? Mina tankar bara hoppar och mina fingrar dansar över tangenterna. Vet ni vad? en gång i tiden kunde jag skriva otroligt snabbt på datan men det kan jag inte längre, lite tråkigt, det är kul när man skriber snabbare än hjärnan hinner med. Men det är den här nya laptopen, den har så tröga tangenter så ibland blir det inga bokstäver. Och vad är det då för nytta med att skriva snabbt om man ändå måste gå tillbaka och fixa till alla fel sen ändå, nej då är det bättre att skriva lagom, och rätt från början. Det är min tankegång det. Jag kom på att tänka på Anne på Grönkulla när hon säger något i stil med; Ni kanske tycker jag pratar mycket men ni skulle bara veta hur mycket jag Hade kunnat säga men inte säger. Hon säger inte exakt så men ni förstår meningen bakom det hela, jag tycker det skulle passa bra in på mig om man ändrade om lite så att det blev; Ni kanske tycker jag skriver mycket, men ni skulle bara veta hur mycket jag Hade kunnar skriva och inte skriver. Mina allra innersta tankar och hemligheter dem håller jag allt för mig själv. Men ibland får jag sådan lust att skriva ner allt men jag gör det inte. Och nu blev jag plötsligt trött på att skriva, så nu slutar jag. Pratade alldeles precis med mamma, dem är påväg hem från Tyskland, dem är på båten just nu. Dem har varit och tittat på kläder tror jag. Nåja nu ska jag sluta skriva i alla fall.

solros

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0