Helgen slut! :/

Jaha då var helgen sluit nu då. I fredags var det hem till carro... Inte speciellt roligt, tyckte jag, men dem andra hade väldigt roligt. Åkte hem vid 10, halv elva. På lördagen var det upp i ganska rimlig tid.. Och så blev det ridning på Jörgen och Heidrún. Heidrún, Fjarki och Jackie blev ridna ut i 1,5 timme. Jätte härligt! Jörgen och Spartakus blev också ridna ut lite senare på kvällen, jag red Jörgen barbacka... ^^ igår, red jag först Hnokki på morgonen. Hääärligt. Barbacka och i shorts..! ;D Helgens höjdpunkt! Sen klippte jag gräs på ovalen. Träning där på onsdag! Därefter blev det ridning på Heidrún. Hon var lite uppstressad, vilket hon lätt blir när det är andra hästar med. Men det blev lite tölt och trav träning, hon travar längre vid varje pass. Duktiga flickan! Sen red jag då Jörgen. Gick inte särskilt bra.. Red först tillsammans med Jessica och Fjarki på ovalen, men Jessica hade ju redan ridit tillsammans med mig och Heidrún så hon kände att det räckte och gick tillbaka till stallet. Då blev ju Jörgen helt plingplong... Han blev rädd för allt och ryckte till och gjorde spurtar, hoppade åt sidan, var jätte stel.. Så jobbigt! Så jag red upp till paddocken för att mjukgöra honom där. Men då blev det katastrof. Han vägrade först gå runt hela paddocken. Och dumma jag blev ännu argare på honom.. Jag har ganska lätt för att bli arg, det kommer i perioder, ibland har jag världens tålamod med dem och ibland inte. Det är ju inte heller speciellt bra för då vet dem aldrig var dem har mig.. Får försöka ta det lugnt idag med honom. :)


loppan fick stå för bilden idag :) Dock är det en gammal bild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0