Tävlade Fjarki i V5

Jaha då var det åratal sedan jag skrev senast? Måste verkligen skärpa mig! Vad har hänt sedan sist? Jag tävlade den 5/5. Fjarki i V5? Om jag inte minns fel. Helt chockad är jag över poängen, jag tror inte ens Jörgen och jag fick så bra dem första gångerna vi var ute. Och nu fick inte ens Fjarki några poäng i galoppen, tre 0 blev det där ^^ Men i skritten och traven var han ju uppe i 5 och 5,5. Helt otroligt. men han var jätteduktig verkligen. Tack syrran för att jag fick låna honom. Sen fick jag stå i cafeterian i sen sådär två timmar...

Vi har hanterat Hödd lite, men dem andra hästarna är ju otroligt elaka mot henne, dem har knäckt dem feta bräderna i utestallet, sprungit igenom trådar till andra hagar, knäckt en lång bräda in till paddocken och en del andra brädor också. Jag förstår inte, hästarna har ju gått tillsammans förut? Inte ens mot Edda var dem så jävliga. Nåja Jackie har ju fått en vän åtminstone, inte för att jag tror att hon uppskattar det men vad gör man? Hödd följer efter henne överallt! Det är otroligt sött att se, men man vet liksom inte vad man ska säga. Ingen tycker om Jackie i vanliga fall och hon tycker inte om så många heller. Men som i Söndags när Tuva red Jackie i paddocken. Hödd sprang fram och tillbaka bredvid henne. Och när Tuva missuppattade först och tänkte leda ner jackie till ovalen, då höll Hödd på att få spader. Ja jag säger då det.

Hödd har lite problem med att lyfta hovarna, men det tränar vi på och det går redan bättre! Hon är en så trevlig häst trots att hon är lite nervös och försiktig av sig. Gillar henne skarpt.

Hödd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0