Gården

Jag har nog aldrig ridit och varit så mycket med hästarna som nu! Och det är fantastiskt roligt! Just nu har "vi" 14 hästar. Jag räknar dem allihop som våra ^^. Nåja 14 är lite skillnad från 17 som vi hade för ett tag sedan, men som sagt Hrísla blev ju avlivad och Hlín och Háski (åringarna) blev ju hämtade av deras ägare.
Så nu har vi iaf som är helt våra egna; Jörgen, Spartakus, Fjarki, Jackline, Joplin, Nadja, Emma, Hafdís, jag skulle gärna vilja sätta Heiðrún under den kategorin också men det går inte riktigt med tanke på papper o.s.v. Och sen till hästarna vi lånar; Hnokki, Heiðrún, Hödd.
Hästar vi ser efter; Hengill, Hríma.
Hästar som är inackorderade; Edda

Det är bara lite pinsamt att vi inte alltid hinner med alla våra hästar trots att vi oftast är 3-4 st. ^^ Men vi är inte bra planeringsmänniskor, och tar allt i vår egen takt gör vi också. ^^ Men det blir oftast två hästar på mig; Jörgen och Heiðrún, ibland Hnokki.
Pappa rider Spartakus och då och då Emma
Jessica rider Fjarki och är alltid och hjälper mig med Heiðrún med tanke på hennes inte alltför pålitliga humör.
Tuva rider Nadja och Jackie, ofta rider även hon Hnokki.
Jonna (när hon är här): Joplin och nu även Nadja.
Hödd är Jessicas och mitt ansvar, dock försöker vi väl låta Tuva vara med ibland så hon inte blir för deppig.
Nu känns det ju som om Tuva är den otroligt duktige. Men man får ju också ta i betraktande allt annat arbete.. Och Tuva är en väldigt bra smitare som ofta får Jessica, eller någon annan att göra sitt jobb.
Pappa tar alltid morgonfodringen. Sen kör han ju in balar och lagar allting som går i sönder. Han tar självklart dem dagarna då jag sover på bollerup och jessica inte kan komma. Utan honom hade vi inte klarat oss!
Jessica och jag brukar sköta mockning av boxarna, paddocken o.s.v självklart är pappa alltid med på ett litet hörn och hjälper till men vi försöker göra så mycket som möjligt själva. Jessica och jag brukar ta Sillaröd, där hästarna ska ha vatten och hö. Städning av stallet (riktig finstädning alltså) det brukar jag ha hand om. Självklart är Tuva med och hjälper till lite överallt. Och nu börjar ju även Matilda vara med till stallet! Och det är jätteroligt!


Vid tillfället då ovalbanan ännu inte var riktigt färdig. Den är väl ca
130-140 m runt om, men den funkar för oss. Och det är verkligen
toppen att ha en egen. Och det är toppen att ha paddocken med
rundpaddock inuti som man kan jobba hästarna runt och i.
Tack pappa, för att han går med på att bygga allt! Och för det mesta
låter oss genomföra våra planer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0