Tävling/Hödd

Jag VET! Skriver alltid flera dagar efter att något har hänt, men jag orkar nästan aldrig skriva på helgerna ;) Så ni får ha överseende med mig..

Fredag: Skola till kl 2, sedan till Längorna för att plocka upp Ida. Det blev ganska stressigt att göra allt iordning.  Men vi kom iväg vid halv fem så vi var på Margaretehof vid halv sex. Tuva hade ju blivit jätteledsen när hon inte fick tävla så jag lätt henne tävla Jörgen i barnklassen... Dem var två startande och hon kom 2:a. Jörgen är som sagt inte sig själv. Ida hade lite problem med Edda (hon tävlade lättklass ungdom), men hon överlevde och det var vad hon satsade på. Jag själv som red efter (mellanklass ungdom) gick det heller inte så bra för.. Det rann svett om Jörgen när jag satt upp (trevligt förstaintryck...) Vi red mot dem vuxna, och man kände sig verkligen liten när man töltade runt och det kom hästar med extrema lyft i klockren tölt i full fart förbi... Jörgen gick hyfsat i tölten men inget bra alls i traven.. Så fort det kom en annan häst förbi slog han över i galopp, Hela tiden! Ingen av oss ungdomar gick vidare till final mot dem vuxna, men vi fick en egen prisutdelning. Där jag kom 3:a alltså sist. Ja ingen lyckad dag för oss, det blev inte bättre av att vi inte fick in hästarna i transporten. Edda vägrade gå in, och jag bara kände på mig att Jörgen skulle göra det. Och det gjorde han också, rakt in gick han. Men sen skulle ju Edda ändå inte gå in och då kunde jag inte hålla kvar honom där längre så han flög ut. Sen fick vi inte in någon och Edda slet sig, tillslut gick hon in iaf. Men sen totalvägrade Jörgen, vi provade allt och det kom andra människor och gav tips, men nej. Efter 30-40 minuter kanske gick han äntligen in. Och vi smällde upp rampen och körde därifrån det fortaste vi kunde. :)



Lördag: Hämtade ner Hödd till gården och tog upp Jörgen, Nadja och Joplin... För att göra en lång historia kort, den enda hästen som blev kvar däruppe var Jörgen. Nadja fick vi ta hem direkt p.g.a. Hengill... Loppan red Tuva hem sen på kvällen när dem upptäckte honom på fel sida staketet... Jörgen satte Hengill på plats direkt, och sen var det bara Hríma han bråkade med, dem fick en riktig rumpfajt och Hríma tramapde av jörgen halva hans svans :( Hemma hade vi släppt in Heiðrún till Hödd och det verkade lugnt så vi gav oss som sagt iväg till sillaröd. Men mamma ringde och var helt hysterisk då hade Heiðrún gett sig på hödd och hon hade hoppat över staketet... Ja allt slutade bra. På kvällen tittade jag och pappa på Avatar, fast han somnade. Jag tyckte filmen var väldigt bra, kanske inte den bästa jag sett men klart väldigt bra.



Söndag: Hödd blev borstad ordentligt och vi tvättade hennes svans och bakben som inte luktade fräscht. Sen fick hon vaccinationsspruta. Hon är en av de sötaste hästar jag sett :). Så försiktig och skygg men ändå kontaktsökande. Uppe i Sillaröd hade Hengill hoppat över staketet och vågade inte komma tillbaka p.g.a. Jörgen så medans dem åt fick vi stänga in Hengill. På eftermiddagen red vi ut på Heiðrún - jag, Fjarki - Jessica, Hnokki - Tuva, och det var väldigt trevligt. :) Så HÄRLIGT väder! :D

Måndag: Nu sitter jag på Bollerup, kom hit ganska tidigt eftersom mamma skulle fortsätta till lund och buktiken där tror jag. Nu har jag snart prov i specialhästvård - knoppning och lindning. Jippie... det kommer jag ju klara jag menar... nåja för göra det bästa jag kan. :) Det är traktor sen... blää tråkigt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0